17 november 2009

Vilka egenskaper är bra?

Idag hade jag en inressant disskution med en gammal kollega .Vi pratade om vem vi ansåg var vänner på jobbet.Jag svarade att ingen är min vän vilket är SANT på det viset att jag inte tar parti för någon bara för att vara någons vän jag tar ställning efter situation och resultat beroende på vad det gäller.Hamnar jag mitt i mellan i en konflikt försöker jag i regel Först ta reda på vad jag själv tycker anser jag inte att någon är mer taskig än den andra försöker jag hålla mig neutral och utanför konflikten. MEN jag har väl en tendens att säga vad jag tycker,men det är faktiskt så att jag tycker att det är lika bra att säga vad jag tycker åt personen eller situationen vad jag tycker med en gång istället för att springa runt och snacka skit,reta upp mig på en det ena eller det andra.FÖR är det något jag tycker om hos människor så är det ett ärligt och rakt sätt.Men människor som sitter och håller med snackar skit och sedan springer till andra parten och säger precis tvärtom vad dom tidigare sagt det OGILLAr jag. MED denna människa vet jag åtminstone att även om åsikten inte ligger i min favör,så är åtminstone inte personen falsk.OCH jag vet att när denna person säger att hon också anser så så vet jag att hon menar  och det betyder så mycket mer.

My Standpoint:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar